Elementele care trebuie luate în discuție atunci cand vorbim de calitatea sunetului sunt:
- acoperire uniformă
- volumul - nivelul de presiune sonoră
- sunet echilibrat
- distorsiuni
- reverberații
 
1. Acoperirea uniformă
 
Sunetul trebuie să se audă la fel în tot spațiul ce trebuie acoperit. "La fel" înseamnă că nu trebuie sa se audă mai tare la masa 2 și mai încet la masa 5. Nu se poate atinge perfecțiunea niciodată, dar diferența trebuie să fie foarte mică. De câte ori ați solicitat chelnerului să dea muzica mai încet într-un restaurant pentru că masa era prea aproape de boxe ?
 
2. Volumul - nivelul de presiune sonoră
 
Cât de tare trebuie să se audă? În funcție de specificul afacerii sunt diverse concepte. Într-o cafenea am nevoie de muzică ambientală. Asta înseamnă între 70 și 80 dB. Cu alte cuvinte, stau de vorbă la masă și dacă sunt atent îi aud și îi înțeleg pe cei de la masa vecină. Într-un lounge am nevoie de 80 - 90 dB. Îi aud pe cei de la masa vecină, dar nu înțeleg ce spun. Într-un club, nu se aude nimic de la masa vecină. În funcție de DJ, sunt între 90 dB (un club liniștit) și 120 dB (infern!).
 
3. Sunet echilibrat
 
Sunetul dezechilibrat poate fi cauzat de poziționarea greșită a incintelor acustice sau de calitatea sistemului audio. Ce inseamnă sunet dezechilibrat? Acoperiți-vă gura cu mâna și vorbiți! Acesta e un exemplu de sunet dezechilibrat. Vocea se poate auzi suficient de tare, dar nu este inteligibilă. Un alt exemplu de dezechilibru este lipsa anumitor frecvențe din spectrul audio. Muzica fără frecvențe înalte sau joase reprezintă un dezechilibru.
 
4. Distorsiuni
 
Distorsiunea reprezintă deformarea unui semnal audio, datorată imperfecțiunii sistemelor de înregistrare, de transmitere sau redare. Sunetul distorsionat este similar cu un post de radio care nu are semnal bun. Bâzâit, gâjâit, zumzăit … enervant! Singurul remediu împotriva distorsiunilor este un sistem audio de calitate.
 
5. Reverberațiile
 
Acestea apar atunci când sunetul se reflectă de suprafețele dure și apoi persistă în spațiu. Atât materialele folosite, cât și forma geometrică a spațiului generează reverberațiile. Prea multe reverberații, mai exact cele care durează mult, crează o rumoare și strică inteligibilitatea. Cu cât spațiul este mai mare, cu atât problemele sunt mai mari: amfiteatre, biserici, statii de tren, săli de sport.